Usein kysytyt kysymykset

Opiskelijakorttini on hävinnyt tai hajonnut. Miten saan uuden?

  • Kuntokadun kampuksella kadonneita kortteja voi kysyä vahtimestareilta (B-aulasta) tai pääsisäänkäynnin luona sijaitsevasta infopisteestä (G-siipi). Mikäli korttia ei löydy, voit tilata uuden kortin nettisivujemme kautta. Veloitamme uudesta kortista sen käsittelymaksut.

Voinko tilata opiskelijakortin ennen opintojen alkua?

  • Opiskelijakorttitilaus kannattaa tehdä heti, kun olet ottanut opiskelupaikan vastaan. Tällöin varmistat, että korttisi on valmis, kun aloitat opintosi. Tilaa opiskelijakorttisi täältä.

En pääse hakemaan uutta tarraa toimistolta. Mitä teen?

  • Voit laittaa korttisi joko jonkun toisen mukana tänne toimistolle tai postittaa korttisi meille tarroitettavaksi palautuskuoren kanssa.  
  • Koronaepidemian aikana olemme halunneet mahdollistaa lukuvuositarran postittamisen. Lukuvuositarran postittaminen ostetaan Kide.app -sovelluksen kautta. Ennen lukuvuositarran lähettämistä jäsenyys tarkistetaan, joten huolehdi, että jäsenmaksusi on maksettu ennakkoon! 

Otin opiskelupaikan vastaan ja maksoin opiskelijakunnan jäsenyyden mutta en pääse vielä käyttämään Pivon mobiiliopiskelijakorttia, miksi?

  • Pivon mobiiliopiskelijakortin saat käyttöösi alkaen siitä päivästä, kun opintosi konkreettisesti alkavat (ryhmäsi ensimmäinen lähipäivä kampuksella).

Olen maksanut monivuotisen jäsenyyden ja olen poissaolevana tulevana lukukautena TAMKista. Mitä teen?

  • Ilmoitathan meille poissaolostasi hyvissä ajoin etukäteen. Tällöin et kuluta maksettuja kausia, vaan saamme siirrettyä jäsenmaksujasi tuleville kausille. Huomioithan, että tieto poissaolostasi ei päivity TAMKilta meille automaattisesti, sillä olemme kaksi eri organisaatiota.

Valmistuin TAMKista. Voinko saada lukuvuositarran ja hyödyntää etuja?

  • Tarraa ei voi saada valmistumisen jälkeen. Tilatessaan opiskelijakortin opiskelija sitoutuu kortin ehtoihin. Opiskelijakorttia ei voi käyttää sen jälkeen, kun sen ehdot eivät enää täyty. Mikäli sinulla on käyttämättä jääneitä Tamkon jäsenmaksukausia, ota yhteyttä toimistoomme, niin palautamme käyttämättä jääneet jäsenmaksusi. Huomioithan, että emme voi palauttaa jäsenmaksuja takautuvasti.

Käyn töissä, voinko tilata AMK-opiskelijakortin?

  • Voit saada AMK-opiskelijakortin, jos opiskelet TAMKissa tutkintoon johtavassa koulutuksessa (AMK ja YAMK).

Opiskelen ammatillisessa opettajakoulutuksessa tai avoimessa AMK:ssa. Saanko opiskelijakortin?

  • Olet oikeutettu Tamkon jäsenkorttiin. Saat kortilla mm. Opiskelijan Tampereen neuvottelemat Pirkanmaan laajat opiskelijaedut sekä Tamkon jäsenedut. Huomioithan, että Tamkon jäsenkortin omaavat eivät ole oikeutettuja kansallisiin opiskelija-alennuksiin, kuten Kelan ateriatukeen tai VR:n alennuksiin. Kansalliset opiskelija-alennukset sisältyvät vain AMK-opiskelijakorttiin.

Haluaisin saada opiskelija-alennuksen junamatkasta, mutta korttini ei ole vielä saapunut. Miten toimin?

  • Mikäli lukuvuosi on jo käynnissä ja opintosi ovat alkaneet, voit ladata Pivo-mobiiliopiskelijakortin. Mobiiliopiskelijakortilla saat kaikki samat edut kuin muovisellakin opiskelijakortilla, eli se käy myös junassa.

Minulla on toisen opiskelijakunnan / ylioppilaskunnan opiskelijakortti. Voinko saada Tamkolta uuden lukuvuositarran siihen? 

  • Opiskelijakortti on oman korkeakoulun opiskelijakunnan jäsenkortti, joten sen tulee vastata opiskelupaikkaasi. Jos vaihdat opiskelupaikkaa ammattikorkeakoulusta toiseen tai yliopistolta ammattikorkeakouluun, myös korttisi tulee vaihtaa ja liittymisesi uusia.  

Mistä saan opiskelijahaalarit?

  • Opiskelijahaalarit hankkii yleensä kyseisen koulutuksen ainejärjestö. Kysy lisää tuutoriltasi tai ole yhteydessä suoraan ainejärjestöön. Listan ainejärjestöistä löydät täältä.

Olen maksanut jäsenyyden pidemmäksi aikaa, miksei opiskelijakortin lukuvuositarra ole yhtä pitkälle voimassa? 

  • Opiskelijakorttiin on kahdenlaisia voimassaolotarroja. Toinen ilmaisee voimassaolon koko lukuvuodelle ja toinen syyslukukaudelle. Lukuvuosi- ja lukukausitarroja vaihdetaan joka vuosi, jotta voimassaolevat tarrat ovat niillä, joille ne kuuluvat. 

Mikä on Pivo? 

  • Pivo on Tamkon yhteistyökumppani, joka tarjoaa mobiiliopiskelijakortin opiskelijakunnan jäsenille.  
  • Pivon mobiiliopiskelijakortilla saat kaikki samat edut kuin muovisellakin opiskelijakortilla. Pivon sovelluksessa pystyt myös esimerkiksi lähettämään ja pyytämään rahaa helposti pelkän puhelinnumeron tai QR-koodin perusteella ja saamaan alennuksia ympäri Suomen. 

Miten saan Pivon käyttööni? 

Tein Tamkon jäsenhakemuksen, mutta Pivo ei toimi?

Ongelmana voi olla jokin seuraavista:

  1. Meidän tulee hyväksyä jäsenyytesi. Teemme jäsenhakemusten hyväksymistä toimistomme aukioloaikoina, eli viikonloppuna tehdyt jäsenhakemukset hyväksytään maanantaina. Hyväksymisestä ei ilmoiteta erikseen sähköpostilla tai muulla viestillä.
  2. Maksoithan jäsenmaksun jäsenhakemuksen täyttämisen yhteydessä? Tamkon jäsenmaksu tulee olla maksettuna, jotta Pivo tunnistaa sinut jäseneksemme.
  3. Sinun tulee olla läsnäoleva opiskelija. Pivo tarkistaa TAMKin järjestelmistä länsäolosi.
  4. Täytithän jokaisen kohdan jäsenhakemuksestamme? Ongelmana voi olla esimerkiksi puhelinnumerotiedon puuttuminen.

Tein jäsenhakemuksen, mutta en saanut vahvistusta sähköpostiini. Onko hakemukseni tullut perille?

  • Valitettavasti nykyisellä jäsenrekisterillämme vahvistusviestin lähettäminen sähköpostiin ei ole mahdollista. Kun olet täyttänyt jäsenhakemuksen ja painanut lähetä-nappia, sivustolle ilmaantuu ”Kiitos hakemuksestasi” -viesti. Ainoa sähköpostiviesti, jonka saat, on lähettämämme viesti TUNI-sähköpostiosoitteeseesi, kun korttisi on noudettavissa toimistoltamme.

Nimeni on vaihtunut. Miten saan uuden opiskelijakortin? 

  • Ota yhteyttä jäsenpalveluihin toimisto(at)tamko.fi